Tradicija nastave filozofije, Srpsko filozofsko društvo, Beograd 2014, (str. 197)
”Uvod”
Ogledi objavljeni u ovoj knjizi svojom su strukturom pokušali da odgovore zahtevima koji se postavljaju pred istraživanje institucije filozofije u konkretnoj sredini. Na prvom mestu oni postavljaju pitanje o statusu i obrazovnim ulogama nastave filozofije, zatim ispituju nosioce nastavnog procesa, ali ne previđaju ni prisutnost filozofskog mišljenja u celokupnom nastavnom životu. Pored osnivačkih dokumenata i periodike koju su objavljivale gimnazije, te sekundarne literature koja je do sada napisana o njima, istraživanja su se posebno posvetila stručnim radovima koje su objavljivali gimnazijski nastavnici. Zahvaljujući tome smo otkrili nekoliko izuzetno zanimljivih autora, koji po svojoj stručnoj vokaciji i nisu bili filozofi … Budući da nema boljeg recepta za siguran hod jedne zajednice od izbegavanja stranputica koje su njeni prethodnici uočili i pažljivo obeležili, zdrav razum nam nalaže da ta upozorenja održavamo i obnavljamo. Ako iskustvo filozofske tradicije treba poznavati i da se ne bi ponavljale iste greške u mišljenju, onda je evokacija stanovišta čiji vodeći interes se tiče neuralgičnih tačaka srpske moderne istorije nešto više od pukog sećanja.”
Book NameTradicija Nastave FilozofijePublisherSrpsko filozofsko društvo, BeogradYear2014.